TRÉNINKY

POKYNY K REGISTRACI NA ŠKOLNÍ ROK 2019/2020

Pozor! Čtěte prosím před samotnou registrací.

START REGISTRACE

  • pro stávající i nové členy – JIŽ SPUŠTĚNA!
  • zájemci z řad nových členů si mohou vyzkoušet ZKUŠEBNÍ TRÉNINK, ve formě 1. tréninku zdarma a až následně se rozhodnout o své další účasti. Netřeba se hlásit předem, můžete rovnou dorazit 🙂
  • tréninky začínají v týdnu od 16. 9. 2019, 1. pololetí pak končí ke 31. 1. 2020

POSTUP PŘI REGISTRACI, ANEB JAK NA TO

  • klikněte na TLAČÍTKO na konci tohoto boxu, přenese Vás do našeho registračního systému,
  • vyberte si MĚSTO – buď na mapě nebo v seznamu pod mapou,
  • vyberte si TĚLOCVIČNU, ve které se odehrávají Vaše tréninky,
  • srolujte na ROZVRH, klikněte na konkrétní TRÉNINK a poté klikněte na ZAREGISTRUJ SE,
  • vyplňte OSOBNÍ ÚDAJE,
  • proveďte REGISTRACI kliknutím na zelené tlačítko „Zaplatit“,
  • proveďte PLATBU za pomocí platební brány GoPay,
  • POZOR! – z technických důvodů nyní potvrzovací email padá do spamu, chybu nyní neopravujeme, protože ke konci října budeme spouštět nový web… Dokumenty si prosím stáhněte kliknutím na daný název souboru níže. V případě potřeby potvrzení registrace či platby nám napište na info@add-lead.cz . Omlouváme se za dočasné komplikace 🙂
    (zkontrolujte svou EMAILOVOU SCHRÁNKU, kde byste měli nalézt potvrzovací email se dvěma dokumenty k tisku – Čestné prohlášení zákonného zástupce a GDPR formulář),
  • přijďte prosím na první trénink, který zároveň slouží jako INFORMAČNÍ SCHŮZKA, a nezapomeňte s sebou vzít podepsané dokumenty.

DALŠÍ INFORMACE K REGISTRACI

  • Tréninky probíhají standardně 1x týdně. Zájemci si mohou přidat 2. trénink, viz bod níže.
  • I letos pokračujeme s 2. vedenými tréninky. Ty probíhají dle našich tradic venku a jsou tedy návratem ke kořenům naší práce, kdy tréninky probíhaly pouze venku. V systému jsou tyto tréninky označeny jako VENKOVNÍ a spadají do kategorie mix. Mají kapacitu pouze 10 účastníků a může tak na nich probíhat velmi individuální přístup. Jsou určeny pro děti 10+ let, po domluvě s trenérem je možná výjimka. Na tyto tréninky se registruje samostatně (najděte daný bod na mapě a proveďte druhou registraci).
  • Platba kurzovného probíhá jednorázově na celé pololetí. V případě potřeby rozložení na splátky (max. 3) prosím mailově napište na gabrys@add-lead.cz a individuálně se domluvte. V takovém případě pouze proveďte registraci a nikoliv platbu (po přesměrování na platební bránu ji zavřete křížkem), platba bude na základě domluvy provedena následně převodem na bankovní účet.
  • Cena kurzovného pro letošní rok je stanovena následovně – 1 600 Kč / pololetí pro děti ve věku 6-9 let, 2 100 Kč / pololetí pro děti ve věku 10-13 let a 14+ a 1 050 Kč / pololetí za 2. venkovní trénink. Kurzovné obsahuje bankovní poplatek ve výši 1,6 % a nově i členský příspěvek České asociaci parkouru (ČAP), které jsou všichni naši členové rovněž členy.
  • Pokud potřebujete vystavit fakturu nebo potvrzení pro pojišťovnu či zaměstnavatele, obraťte se prosím rovnou na naší paní účetní na emailu ucetni@add-lead.cz

Děkujeme za Váš zájem. Budeme se těšit na viděnou.

Vaši leadeři.

Na pravidelném tréninku parkour jednoduše stojí a padá. Jak řekl jeden ze zakladatelů parkouru Sébastien Foucan: „Practice, practice, practice…“ Je tedy zřejmé, že bez kvalitního tréninku se parkour provozovat nedá. A proto jsme se rozhodli pomoci všem zájemcům o parkour a vést pro ně pravidelné tréninky, které jim pomohou na jejich cestě.

Naše tréninky jsou velmi komplexně orientované – zaměřujeme se jak na trénink technik, tak i trénink fyzičky, kondičky a nezbytnou psychickou přípravu. Parkourový trénink se soustředí na praktickou sílu, vytrvalost, rovnováhu, kreativitu, plynulost, kontrolu, přesnost, prostorovou orientaci a bezpečnost. Jako trenéři vycházíme především z vlastních tréninkových zkušeností a pohledu na parkour, ale čerpáme rovněž inspirace z dalších disciplín, jako jsou např. bojová umění, lezení, jóga, atletika či fitness.

Dle věku a fyzické vyspělosti dělíme naše tréninky do 3 základních kategorií:

  • 1. stupeň ZŠ (6 – 11 let) – zaměření na pohyb podaný zábavnou formou (různé hry, opičí dráhy, apod. )
  • 2. stupeň ZŠ (12 – 15 let) – zaměření na základní techniky, fyzické cvičení a seznámení se s parkourovými hodnotami
  • SŠ (15 – 19 let) a dospělí – zaměření na trénink plný technických a fyzických výzev s důrazem na parkourové hodnoty

Během tréninkové sezóny pořádáme pro naše děti několik akcí. Hned na úvod vás čeká workshop pro celou rodinu, na podzim a na jaro soustředění a na závěr sezóny festival. Během léta pak s námi můžete vyrazit na tábory, ať už příměstské či pobytové.

Rodiče čtěte! 

Aneb 10 otázek, které vám jistě vratjí hlavou

1) Co to vlastně je parkour?

Parkour je poměrně mladou sportovní disciplínou, která vznikla na přelomu 80. a 90. let ve Francii, konkrétně na předměstí Paříže. Za zakladatele parkouru se považuje skupina Yamakasi, jejichž členové dnes mají již přes 40 let a stále se parkouru aktivně věnují. Cílem parkouru je naučit se překonávat překážky – a to jak fyzické, tak i ty psychické, které nás často brzdí daleko více. V praxi se tedy parkourový pohyb skládá z různých přeskoků, proskoků, výlezů, podlezů či otoček. Nedílnou součástí parkouru je i fyzický trénink a filozofická část, ve které se klade důraz na neustále sebezdokonalování, disciplínu a taky na několik parkourových hodnot, jako je např. „Buď silný, abys mohl být užitečný“ či „We start together, we finish together“.

2) Není parkour nebezpečný?

Každý sport či disciplína, a tedy i parkour, s sebou samozřejmě nese jisté riziko zranění. U parkouru však toto riziko není o nic větší než např. u fotbalu či hokeje. Ba právě naopak! Z vlastních zkušeností hodláme tvrdit, že parkour je daleko bezpečnější než již zmiňované sporty. Jištěním a postupným tréninkem (nácvik technik probíhá postupně a nejprve vždy na úrovni země) se snažíme možnost zranění omezit na minimum. Běžným „parkourovým zraněním“ je lehká odřenina, vážnější zranění se však vyskytují jen ojediněle.

3) Nejedná se v případě parkouru o vandalismus?

Nejedná. Při tréninku se maximálně snažíme respektovat prostředí, ve kterém trénujeme. Byli bychom sami proti sobě, kdybychom si ho ničili. Naopak se o své prostředí staráme a pořádáme akce, při kterých kupříkladu opravujeme překážky nebo čistíme místa, na kterých trénujeme.

4) Mohou se parkouru věnovat i ženy?

Samozřejmě, parkour je dostupný všem. I když je v Česku trénujících žen poskrovnu, ve světě jsou ženy nedílnou součástí parkourových komunit. Při tréninku je však vhodné dbát na anatomické a fyziologické rozdíly mezi muži a ženami a trénink si tedy vhodně přizpůsobit. Obecně platí, že ženy se v parkouru více zaměřují na estetiku pohybu, kreativitu a gymnastické prvky, zatímco muži spíše na klasické „silové“ pojetí parkouru.

5) Kdo bude trénovat mého syna/dceru?

Vaše děti budou trénovat zkušení trenéři s několikaletou praxí. Trenéři L.E.A.D. Parkour patří mezi první držitele nově vzniklé parkourové trenérské licence II. třídy. Tato licence je organizována ÚŠ ČOS a je akreditovaná MŠMT. Jako organizace rovněž poskytujeme svým lektorům možnost získání trenérské licence III. třídy. Do budoucna máme v plánu získat jedny z nejtěžších trenérských licencí na celém světě – parkourové zkoušky ADAPT. Mimo licencí se neustále vzděláváme, ať už se jedná o samotný parkour, anatomii, sportovní trénink či psychologii a pedagogiku. Mnohé zkušenosti také čerpáme na zahraničních cestách, kde se necháváme inspirovat zkušenými lektory. Nedávno jsme např. trénovali s Yannem Hnautrou, jedním ze zakladatelů parkouru.

6) Kde a jak probíhají tréninky?

Tréninky probíhají v tělocvičně či venku, záleží na možnostech v daném městě a na počasí. Každý trénink se skládá z úvodního rozehřátí a rozcvičení, po kterém následuje hlavní část (učení technik, fyzický trénink, různé hry, apod.), vše je pak zakončeno statickým strečinkem a krátkou relaxací.

7) Jsou tréninky pojištěny?

Právě finišujeme pojištění našich tréninků. V případě zranění tedy budete mít možnost ohlásit pojistnou událost a bude vám vyplacena pojistka dle závažnosti zranění. Vaše děti budou rovněž pojištěny proti způsobení škody na cizím majetku.

8) Co si má vzít má ratolest s sebou?

Na trénink nepotřebujete nic speciálního. Stačí sportovní oblečení (tričko a tepláky či kraťasy), vhodná obuv (do tělocvičny sálová, ven běžné tenisky), pití (nejlépe voda) a nějaká drobná svačinka (ovoce, musli tyčinka, apod.).

9) Co parkour přinese mému synovi / mé dceři?

Díky parkouru se vaše dítě naučí zábavnou formou překonávat překážky, díky čemuž jim bude lépe čelit i v běžném životě. Z překonávání překážek se pro něj v podstatě stane hra. Na fyzické úrovni vaše dítě zesílí, otuží se a bude skvěle kontrolovat své tělo. Na psychické úrovni si osvojí jistou sebedisciplínu a zdravé sebevědomí.  A samozřejmě na tréninku potká mnoho nových kamarádů. Ale hlavně navíc získá zálibu, která ho může provázet celým životem – a takovou jen tak někde nenajdete…

10) Mohu se někdy stavit podívat, jak trénink probíhá? Případně si sám/sama parkour vyzkoušet?

Samozřejmě, že můžete! Dokonce to každému rodiči vřele doporučujeme, aby věděl, jak takový trénink probíhá a co se na něm vlastně děje. Sami si pak parkour můžete vyzkoušet buďto na naších workshopech pro celou rodinu nebo na naších festivalech. Více informací objevíte v sekci „Aktivity“.